GALERIJA DVORANE NARODNOG SVEUČILIŠTA SESVETE
Trg Dragutina Domjanića 6
Događaji na ovom mjestu
prosinac
30stu(stu 30)00:0021prosinac(prosinac 21)00:00QUATTRO TERRE / IJAN PRELACIZLOŽBA
Vrijeme
Studeni 30 (Subota) 00:00 - Prosinac 21 (Subota) 00:00
O događaju
Ijan Prelac, rođen je 2000. godine u Čakovcu, proveo je djetinjstvo u Istri, regiji bogatoj kulturnom i povijesnom baštinom koja je značajno utjecala na njegovo oblikovanje kao
O događaju
Ijan
Prelac, rođen je 2000. godine u Čakovcu, proveo je djetinjstvo u Istri, regiji
bogatoj kulturnom i povijesnom baštinom koja je značajno utjecala na njegovo
oblikovanje kao dizajnera. Srednju školu za primijenjenu umjetnost u Rijeci
završio je 2019. godine, specijalizirajući se za industrijski dizajn. Tijekom
obrazovanja stekao je temeljna znanja o oblikovanju proizvoda, tehnologijama
izrade i materijalima, a osobito je usavršio rad s keramikom, čime je postavio
čvrste temelje za buduće projekte.
Nakon
srednjoškolskog obrazovanja, Ijan nastavlja svoj akademski put na Visokom
učilištu Algebra, gdje od 2021. godine studira Oblikovanje tržišnih
komunikacija. Tijekom studija istaknuo se kreativnošću i inovativnim pristupom,
a ključna praktična znanja stječe kroz stručnu praksu u renomiranoj agenciji
Studio Sonda. Ovaj angažman omogućio mu je uvid u razne projeke vizualnih
identiteta, ambalaže i signalistike, što je dodatno obogatilo njegovo
profesionalno iskustvo.
Godine
2024. bilježi iznimne profesionalne uspjehe. Na međunarodnom dizajnerskom
natjecanju *ICDC Challenge* u Lisabonu, Portugal, kao član kreativnog tima
dizajnira naslovnicu za prestižni magazin *VOGUE Portugal*. Iste godine, osvaja
prvo mjesto kao student u profesionalnoj kategoriji za produkt dizajn na
međunarodnom natjecanju Zagreb Design Week (ZGDW) s projektom *Quattro Terre* –
serijom keramičkih butelja izrađenih od četiri vrste gline koje predstavljaju
četiri vrte zemlje zastupljene u Istri.
Njegova
pobjeda na ZGDW-u predstavlja prekretnicu u karijeri, osiguravajući izlaganje
na Barcelona Design Weeku 2024., gdje je njegov rad bio dio prestižne selekcije
koja predstavlja najbolje hrvatske dizajnere. Osim toga, keramičke butelje
*Quattro Terre* uvrštene su u izložbu Hrvatskog dizajna, koju organizira HDD
(Hrvatsko Dizajnersko Društvo, što dodatno potvrđuje njihovu umjetničku i
dizajnersku vrijednost.
Ijanov
profesionalni fokus uključuje oblikovanje ambalaže, dizajn vizualnih
identiteta, signalistiku te izradu infografike. Kroz svoj rad spaja kreativnost
i preciznost, s ciljem oblikovanja dizajnerskih rješenja koja ujedinjuju
estetiku i funkcionalnost. Njegov rad karakterizira duboko poštovanje prema
lokalnoj tradiciji i kulturnoj baštini, što se posebno ogleda u nastojanju da
svoje projekte uskladi s identitetom i pričom prostora iz kojeg potječe.
Njegov
dosadašnji profesionalni put obilježile su brojne skupne i samostalne izložbe,
koje su istaknule njegovu posvećenost i inovativnost. Osim uspjeha u području
produkt i grafičkog dizajna, Ijan Prelac prepoznat je i kao dizajner koji
nastoji pridonijeti stvaranju suvremenog hrvatskog dizajna – autentičnog izgleda
koji priča priču o bogatoj kulturnoj baštini Hrvatske.
Kroz
svoje buduće projekte, Ijan nastavlja raditi na stvaranju dizajnerskih rješenja
koja povezuju tradicionalne vrijednosti s modernim pristupima, pružajući
inovativna i inspirativna rješenja za suvremeni dizajn.
Organizator
Lokacija
GALERIJA DVORANE NARODNOG SVEUČILIŠTA SESVETE
Trg Dragutina Domjanića 6
siječanj
17sje19:00Izložba kostima i fotografija ĐURĐICA KOCIJANČIĆ I KARLA KRIŽANIĆFriedrich II. Veliki
Vrijeme
(Petak) 19:00
O događaju
Izložba kostima i fotografija: ĐURĐICA KOCIJANČIĆ KARLA KRIŽANIĆ
O događaju
Izložba kostima i fotografija:
ĐURĐICA KOCIJANČIĆ
KARLA KRIŽANIĆ
FRIEDRICH II. VELIKI
SOLO FLAUTA I KOSTIMI 18. STOLJEĆA
Izložba je spoj dvije umjetničke forme neraskidivo
povezane – glazbe i kostima koji zajedno
oblikuju duh vremena 18. stoljeća, gdje su glazba i odjeća nekad bili neizostavni dijelovi svakodnevnog dvorskog
života. Friedrich II Veliki (24.01.1712. – 17.08.1786.) bio je
poznat ne samo kao vojni vođa, već i kao strastveni ljubitelj umjetnosti,
osobito glazbe. Njegova flauta bila je vjeran pratitelj kroz sve formalne i
privatne trenutke na dvoru. Ako bismo se našli u dvorcu Sanssouci, osjetili
bismo kako je glazba ispunjavala svaku prostoriju – od formalnih večeri pa sve
do opuštenih, intimnih okupljanja. Flauta, svojim gracioznim tonom, stvarala je
atmosferu koja je omogućavala trenutke refleksije, opuštanja i uživanja.
Kao i danas, kada puštamo glazbu da prati naše
aktivnosti, tako su i na dvoru Friedrich II Velikog svakodnevni poslovi i razgovori često bili obogaćeni zvukovima flaute.
Zvukovi flaute dopirali su kroz bogato ukrašene dvorane, stvarajući posebnu
estetiku koja je povezivala vizualnu raskoš kostima s elegantnim, nježnim
melodijama.
Kao što flauta donosi glazbeni narativ svakodnevnog
života na dvoru, tako kostimi predstavljaju vizualni narativ statusa, bogatstva
i stila.
Kostimi izrađeni za vremensko razdoblje od 1712. -1786. su
sofisticirani, profinjeni raskošni, elegantni, bogato ukrašeni, a prikazani su
pomoću modernih tkanina dostupni danas na tržištu. Čipka, baršun,brokat,
muslin, vrpce, pamučna printana tkanina s cvjetnim uzorkom i taft su
upotrijebljeni za ženske i muške kostime na izložbi. Karakteristična obilježja 18.stoljeća ženske odjeće je proširenje donjeg dijela suknje na stranu ( na svakom boku) preko koje pada haljina s velikim
naborima koji se spuštaju od ramena do zemlje,dok je prednji
dio uvijek ravan.
Siluetu ženskog tijela činio je steznik, podhaljine do koljena s rukavima ili
bez rukava, haljetak s ¾ rukavima ukrašeni volanom i čipkom, pomoćni jastuci
ili žičana ovalna konstukcija, čarape podvezane
s ukrasnim vrpcama iznad koljena, trokutasti stomak koji se nosio preko
trbuha Ispred prednjeg dijela otvora
haljetka.
Muška odjeća 18.stoljeća se satojala od strukiranog kaputa koji se zvonasto širio ispod struka ukrašen vrpcama i
gajtanima s širokim orukvicama, brokatni
prsluk naprijed duži,hlače do koljena i
na njih bijele čarape pričvrščene vrpcom, cipele s petom i perika. Svaki
izložen kostim pažljivo je izrađen kako
bi istaknuo socijalni položaj, baš kao što su i glazbene izvedbe imale svoje
formalne obrasce koji su slijedili stroge estetske norme.
Kako bi se osjetila povezanost glazbe i kostima,
izvesti će se drugi i treći stavak Sonate za flautu u a-molu Carla Philippa
Emanuela Bacha. Drugi stavak, „Allegro“, uvest će izložbu u živost i dinamiku
dvorskih večeri. Njegov brzi ritam, bogate melodijske linije i tehnička
zahtjevnost oslikavaju energiju i kretanje kroz dvoranu, kao da pratimo
dvorjane u njihovim svakodnevnim obvezama, razgovorima i susretima.
Zatim, u trećem stavku, ulazimo u briljantnu
završnicu, gdje je flauta izložena u punoj virtuozičnosti. Ovaj stavak, brzog
tempa i s vrhuncima virtuoznih pasaža, odražava ne samo tehničke izazove
glazbenika, već i blještavilo dvorskih ceremonija i proslava. U ovom završnom
stavku možemo zamisliti bogato ukrašene dvorjane kako se kreću po svečanim
prostorijama, dok glazba istodobno prati i podržava njihovu profinjenost i
ceremonijalnost.
Dok slušate flautu, zamislite prizore raskošnih
svečanosti, elegantno obučene dame i gospodu u bogatim odorama, a nježni zvuci
flaute koji prodiru kroz zrak stvaraju atmosferu koja spaja glazbu i odjeću u
savršenoj harmoniji.
Organizator
Lokacija
GALERIJA DVORANE NARODNOG SVEUČILIŠTA SESVETE
Trg Dragutina Domjanića 6