Loading Events

« All Events

FILMSKI ČETVRTAK

Četvrtak, 24. listopada 2019.

Portreti: Duhoviti univerzum Woodyja Allena

Annie Hall

igrani, romantična komedija, SAD, 1977

Filmske projekcije u suradnji s Hrvatskim filmskim savezom,

Dvorana Narodnog sveučilišta „Sesvete“ u 19 sati

 

REŽIJA: Woody Allen

ULOGE:
Woody Allen (Alvy Singer),
Diane Keaton (Annie Hall),
Tony Roberts (Rob),
Carol Kane (Allison),
Paul Simon (Tony Lacey)

SCENARIJ:
Woody Allen,
Marshall Brickman

FOTOGRAFIJA:
Gordon Willis

MONTAŽA:
Wendy Greene Bricmont,
Ralph Rosenblum

 Sadržaj:

Godinu dana nakon što je prekinuo vezu sa ženom svog života Annie Hall, neurotični njujorški komičar Alvy Singer pokušava dokučiti razlog prekida. Alvy već 15 godina redovito posjećuje psihijatra, a još kao dječak bio je sklon depresiji te je svoje razredne kolege držao budalama. Dvaput se ženio, a jedan brak mu se raspao zbog toga što se sa suprugom, liberalkom Allison, nije mogao složiti oko pozadine Kennedyjeva ubojstva. Njegova najveća ljubav bila je i ostala Annie Hall, pomalo naivna i zbunjena, ali i svojeglava provincijalka koju je upoznao na tenisu. Dok se sve snažnije zaljubljivao u Annie, Alvy ju je uspio nagovoriti da se ozbiljno posveti svom hobiju pjevanju te da počne čitati i pohađati večernja predavanja. Unatoč neodobravanju Annieine obitelji živjeli su zajedno, da bi se njihov odnos počeo mijenjati nakon što joj je producent Tony ponudio pjevačku karijeru u Hollywoodu.

Nagrađena Oscarima za najbolji film, redatelja, scenarij i glavnu žensku ulogu, za koju je Diane Keaton osvojila i Zlatni globus te nagradu BAFTA, izvrsna romantična komedija Woodyja Allena realizirana je na prijelazu iz redateljeve početne faze, tijekom koje je snimao nepretenciozne i lepršave komedije, prije no što će se osamdesetih prometnuti u formalno ozbiljnijeg i pozitivno pretencioznijeg autora. Prema Allenovim riječima, u drugoj fazi je više bio pod utjecajem Ingmara Bergmana, a taj je utjecaj razvidan i u ovom filmu, poglavito u maštovito realiziranim scenama u kojima se protagonist prisjeća svog djetinjstva, a koje su posveta Bergmanovim Divljim jagodama. Film obilježen i zanimljivim unutarnjim monolozima te protagonistovim obraćanjem kameri odlikuju prepoznatljiv autorov ironičan odnos i prema popularnoj i prema visokoj kulturi, razvidan utjecaj modernizma u profiliranju karaktera i građenju ugođaja, te spretno umetanje navodnih autobiografskih elemenata iz Allenova odnosa s Diane Keaton.

boja, 93′