Loading Events

« All Events

FILMSKI ČETVRTAK

Četvrtak, 17. listopada 2019.

Portreti: Duhoviti univerzum Woodyja Allena

„Zločini i prekršaji“

Crimes and Misdemeanors, igrani, humorna drama, SAD, 1989

Filmske projekcije u suradnji s Hrvatskim filmskim savezom

Dvorana Narodnog sveučilišta „Sesvete“ u 19 sati

 

REŽIJA: Woody Allen

ULOGE:
Alan Alda (Lester),
Woody Allen (Cliff Stern),
Caroline Aaron (Barbara),
Claire Bloom (Miriam Rosenthal),
Mia Farrow (Halley Reed),
Joanna Gleason (Wendy Stern),
Anjelica Huston (Dolores Paley),
Martin Landau (Judah Rosenthal),
Jenny Nichols (Jenny),
Jerry Orbach (Jack Rosenthal)

SCENARIJ:
Woody Allen

FOTOGRAFIJA:
Sven Nykvist

MONTAŽA:
Susan E. Morse

 

Sadržaj:

Dok na svečanoj večeri u njujorškoj židovskoj zajednici prima nagradu za životno djelo i dobrotvorni rad, uglednog oftalmologa s Manhattana Judaha Rosenthala muče druge brige. Već duže vrijeme se svađa s ljubavnicom Dolores Paley, koja prijeti da će upoznati njegovu suprugu Miriam te joj otkriti sve o njihovoj dvogodišnjoj vezi. Nakon što se za savjet bezuspješno obrati najboljem prijatelju Benu, Judah pomoć zatraži od svog s organiziranim kriminalom povezanog brata Jacka koji predloži trajno rješavanje problema. Istodobno, dok ga sve više guši nesretni brak s otuđenom Wendy, neuspješni dokumentarist Cliff Stern dobije zadatak režirati trivijalni dokumentarac o svom antipatičnom šurjaku Lesteru. Lester je ugledan holivudski producent humorističnih serija koji Cliffa ne podnosi, ali ga pristane angažirati na zahtjev Wendy. No tu je i plaha Holly Reed, razvedena asistentica produkcije u koju će se Cliff zaljubiti.

Izvrsnu humornu egzistencijalnu dramu 1990. godine nominiranu za Oscara u kategorijama najboljeg redatelja, sporedne muške uloge (Martin Landau) i izvornog scenarija, mnogi drže jednim od najuspjelijih filmova Woodyja Allena. Riječ je o izvrsno režiranom ostvarenju koje strukturom podsjeća na autorovo remek-djelo Hannah i njezine sestre te u kojem Allen na iznenađujuće ozbiljan, pesimističan i očekivano filozofičan način elaborira teze da je život nepravedan, da se zločin često isplati, da dobri ljudi ne bivaju nagrađeni za svoja djela te da je Bog samo ljudska izmišljotina. Allen sjajno vodi dvije narativne linije koje se u klimaksu filma spajaju u jednu, egzistencijalne i intimne drame likova spretno križa s crnim humorom i tragikom te stvara intrigantnu i zabavnu cjelinu koju nose raspoloženi nastupi zvučne glumačke postave.

 boja i c/b, 104′