RADIONICA KREATIVNOG PISANJA

KONCEPT

Kroz radionicu polaznici će proći sve faze upoznavanja s najtežom formom književnosti – kratkom pričom. Uz osnovne elemente, različite perspektive, savladavanje straha od javnog čitanja vlastitog teksta do brušenja priče spremne za izlazak, polaznici će svakog tjedna imati kreativne zadatke sa čijim bi se rješenjem trebali pozabaviti i izvan zajedničkog druženja.

 

Tjedan 1. – Upoznavanje s polaznicima, predstavljanje ideje o načinu rada, očekivanja polaznika, njihove preferanse, kratka zadana vježba na licu mjesta, važnost riječi (ako za nešto nemamo riječ, može li se to nešto vidjeti?).

Predstavljanje strukture , odabir pripovjedača, tema vježbe za domaći rad (slika iz stvarnosti)

 

Tjedan 2. – Analiza riješenog zadatka. Uočavanje nedostataka. Spajanje osnova – početak, sredina i kraj. Fokusiranje na početak (kako započeti, odabir trenutka), naslov, scena, vrijeme.  „Pišite ono što biste htjeli čitati“.

Tema vježbe (dovršiti započeto)

 

Tjedan 3. – Analiza zadatka. Bez čega priča može. Pisanje dijaloga. Vježba – započinje istom rečenicom za sve polaznike. Kud nas vodi, različite perspektive.  Kreiranje likova kroz dijalog.

Tema vježbe (zadana slika)

 

Tjedan 4. – Vježbe monologa, važnost ne pretjerivanja (čitateljima se ne treba sve crtati, kako pustiti priči da stvori svoje mjesto)

Što je spisateljska blokada (i zašto se njome tako često služimo?)

Tema vježbe za domaći rad (prostor, važna kulisa)

 

Tjedan 5. – Kako završiti priču? Uvjerljivost, zagonetnost ili mogućnost nastavka.  Koji je po stilu i pronađenom glasu najbolji za svakog ponaosob i zašto? Vježba – kraj priče.

Tema vježbe (promjena lica pripovjedača, druga perspektiva)

 

Tjedan 6. – Brušenje teksta, što i kako prepraviti. Koliko dopustiti lektoru utjecaj na vaš vlastiti tekst? Bavljenje pisanjem, realna očekivanja, kako i gdje objaviti.

 

Životopis voditeljice

Vladimira Becić, rođena 1971. godine u Zadru. Nakon završenog studija psihologije radi kao savjetnik za vojnu psihologiju u Ministarstvu obrane RH.

Autorica se u pisanju najčešće koristi kraćim formama tako da je do sada objavila preko pedesetak kratkih priča u raznim publikacijama: Ubiqu, Eridanu, Afirmataru (Srbija), Helly Cherry (Srbija), Istrakonskim, Sferakonskim, Marsonikonskim, Refesticonskim (Crna Gora) zbirkama, kao i zbirci GONG-a, Festivala fantastične književnosti, antologijama novogodišnjih horor priča “Nešto diše u mojoj torti (Srbija). Dobitnica nagrade na natječaju “Simha Kabiljo” Židovske kulturne scene Bejahad 2009. “The Scythe and the Hourglass” je prva priča objavljena na stranom jeziku u zbirci “Fae Visions of the Mediterranean: An Anthology of Horrors and Wonders of the Sea”, 2016. godine.

Roman „Orsia“ u izdanju Algoritma izašao je 2013. godine, a roman u pričama „Početna nit” tek što nije objavljen u izdanju Gradske knjižnice Dugo Selo. Roman “Kuća slomljenih lutaka” (potpora Ministarstva kulture 2016.) i zbirka priča “Ključna riječ” (potpora Ministarstva kulture 2017.) u pripremi su kod izdavačke kuće Hangar 7.

Članica je „Živog Ateljea DK”, nevladine organizacije koja promovira umjetnost kao sredstvo edukacije i način aktivizma, zatim “The Wandering Art Tea Academy”, međunarodne udruge ljubitelja čaja i umjetnosti i regionalne grupe autora “Esnaf V”.

Autorica nastavlja Sagu o Mrazovima započetu u „Kući slomljenih lutaka” novim romanom koji je tek u začecima. Osim pisanja i lova na legende kojim se tradicionalno bavi, trenutno radi i na projektu „Umjetnost kao način rješavanja konflikta” kombinirajući psihologiju i umjetnost, te na eksperimentu „Raskršća/Crossroads” čiji je cilj propitivanje kulturološki uvjetovane granice između slike i riječi.

Pasionirani je čitatelj kriminalističkih i SF romana. Još uvijek se nada da će uspjeti napisati kriminalistički roman u stilu Agathe Christie, iako je već duži vremenski period u stabilnoj vezi sa spekulativnom fikcijom. No, nada umire zadnja…

 

http://vladimira-becic.com/

https://www.goodreads.com/author/show/6557328.Vladimira_Beci_