IMGP79612015-11-13-najave-premijera-mjuziklP114058810380279_914154175320800_3367071121073765457_nDramski-studio-3_92A2255m2015-12-14-mjuziklMALI-SESVEĆANI-2czk_akcije-i-manif_Kvartura_Vrata_8fasnik2011_naslovna-(1)probudi-se-proljece-51240389_914158125320405_3409580773635475284_nP11609212015-07-16-SP1130592P1160965_92A2178-copy_92A5022P1110689KONCERT-I-SYNTH-2015P11107542015-02-15-fasnik-17medjuzupanijska_split12015-08-28-Sesslide_1slide_2slide_3slide_4slide_52015-02-15-fasnik-12balet-fasnik-0961795265_10202747626065709_8223695638989756251_oczk_akcije-i-manif_Kvartura_Vrata_4Picture-084
Naziv kampanje

Izložba, predavanje i interdisciplinarna radionica


MATEMATIKA I VEZ

Srijeda | 18.04.2018.g.

U suradnji sa muzejom Koprivnice-Marijom Mesarić, prof. viši kustos
Dvorana Narodnog sveučilišta „Sesvete“ u 11 sati
Ulaz slobodan

Matematika i vez –vidiš li ti što i ja?
Što se to nalazi na stolnjaku? Jesu li to ruže ili kvadrati? Kako je nastao osmerokut na stolnjaku? Pozivamo sve velike i male, da saznaju odgovore na ova pitanja te uđu u ovaj neobični pogled na svijet matematike i etnografske baštine. Matematika i vez – vidiš li ti što i ja? nesvakidašnja je i neuobičajena izložba koja spaja naizgled nespojivo – matematiku i vez kao tehniku ukrašavanja platna, odnosno ručni rad – pričom o stolnjaku Katarine Cirkvenec. Suradnja koja je počela u Muzeju grada Koprivnice proširila se i na Školsku knjigu u zajedničkom, neuobičajenom i zanimljivom projektu u kojem je stolnjak spojio dvije naizgled nespojive stvari – matematiku i vez kao dio narodne baštine. Ta će suradnja pridonijeti popularizaciji matematike i narodne baštine jer će putem zanimljivih igrica (Minecraft), animacije, edukativnih plakata, ukrašavanja stolnjaka te drugih zanimljivih predmeta i priča, približiti matematiku i vez javnosti.
Priča o stolnjaku priča je o ženskom ručnom radu, o djevojčicama koje su učile vesti od malena sa svojim mamama i bakama. Osim u obitelji, djevojčice su učile ženski ručni rad u školama kao dio nastavnog programa. Ovaj stolnjak primjer je koliko su puno muke, truda i strpljenja uložile kako bi ovladale pojedinim tehnikama ukrašavanja (primjerice pletenje, bilježenje, šupljikanje, vezenje različitim tehnikama i na različitim materijalima, krojenje, šivanje, krpanje), izradile predmet prema zadanom uzorku te razvile vještinu ukrašavanja ručnih radova, što je i dio razvoja grafomotoričkih vještina ruke. Priča o stolnjaku iz svijeta matematike, priča je o matematičkim pojmovima, od kvadrata preko pravilnih mnogokuta do rotacije i translacije, kojima su ovladale brojne generacije podravskih djevojčica u pučkim, učiteljskim i stručnim ženskim školama i koliko je to bilo važno za izradu ručnih radova koji su imali uporabnu vrijednost u njihovim životima. Povezanost tradicije i matematike izaziva poštovanje prema svim tim djevojčicama koje su ostajale u svojim obiteljima kao domaćice i majke i svoje znanje prenosile na buduće generacije, iako za neke matematičke pojmove možda nisu ni znale kako se nazivaju, ali su ih s velikim znanjem utkale u našu povijest i tradiciju.